maanantai 15. maaliskuuta 2010

Uus kamera!

Pakko hehkuttaa täälläkin!! Mul on uus kemera!!


Tässä päivänä muutamana olen katsellut vanhoja valokuvia. Ihan siis niitä filmiaikaan kuvattuja.
Silloin kuvasin sekä pienellä pokkarilla että hyvällä järkkärillä. Kuvista kyllä huomaa kummalla on kuvattu!!

Siitä se ajatus sitten lähti...
Olenhan mä jo pitkään haaveillut digijärkästä, mutta aina vaan lykännyt sen hommaamista. Kyllähän tolla mun ixuksellakin saa ihan hyviä kuvia, mutta onhan järkkäri aina järkkäri!!!

Eos 500 on se versio jota olen kuolannut, mutta päädyinkin sitten tähän. Eroa viissataseen on muutaman pikselin verran, ja videokuvausmahdollisuutta ei tässä ole. Toi videokuvaus se valinnan ratkaisi. En juurikaan videoita kuvaa, muutaman pätkän ixuksella oon ottanu. Meillä iskä tykkää enemmän videoida, sillä onkin puuhaan hyvät vehkeet.

Täällä ollaan nyt sitten tietty urakalla kuvattu! Lähinnä automaattiasetuksella, täytyy ihan ajan kanssa tutustua ja testailla säätöjä, asetuksia, aukkoja, valotuksia ...

Ihana auringonpaiste houkutteli meidät pojan kanssa pihalle ja lähimetsään kuvaamaan.
Kuinkas siinä sitten kävikään?!
Poika omi uuden ja äitee kuvaa vanhalla :)


On se kyllä pähee vehje!!!

8 kommenttia:

  1. Hehei, meillä sama kamera! Onnea hyvän valinnan johdosta!

    Sulla on jo ennenkin ollut tosi hienoja kuvia, joten nyt varmaan tiedossa jotain tajunnan räjäyttäviä!

    VastaaPoista
  2. Oi, miten on hieno =)
    Mä jatkan kuolaamista ja kuvaamista tuolla vanhalla digikameralla. Siinä vetelee akku viimesiään. Mut jos sitten ku Ikkä saa kunnon työhommia...

    VastaaPoista
  3. oi onnea kovasti!! :)

    itse rakastan omaani ja kuljetan sitä mukana kuin pokkaria. :)
    jos menee seikkaillessa rikki niin menköön!
    Haluan kuitenkin kuvata kaikkea kokoajan!

    VastaaPoista
  4. mistä ostit ja paljon makso?

    Mä jäädytän kameran hankinnan nyt kesälomaan, jolloin aion aloittaa leikkimisen ja opettelun. Muuten saattais työt kärsiä...

    VastaaPoista
  5. Onneksi olkoon! :) Mulla 5 vuotta vanha 350D ja nyt on alkanut tuntumaan, että pitää viedä kone huoltoon (tai oma pää?) kun kuvien laatu viimeaikoina jotenkin huono..

    VastaaPoista
  6. Nyt olen päässyt minäkin jo vähän kuvaamaan, kun muksut ovat malttaneet laskea kameran käsistään ;)

    Ostin sitten sieltä Rajalalta, 499e, sama hinta siis kuin esim. anttilassa ja gigantissa. Ja käyttökoulutus kuuluu hintaan...

    Taitaa tästä minulle tulla se ykköskamera jota kuljetan mukana, täytyy vaan katu-uskottava laukku hommata!

    VastaaPoista
  7. Onpa hienon näköinen kamera,kyllä nyt kelpaa=)

    VastaaPoista