torstai 28. heinäkuuta 2011

Se pieni ero


Oltiin synttäreille lähdössä.
Nuori neiti ei kelpuuttanut omaa kukkaansa asusteeksi. Koska sisko ei ollut kotona, niin käytti tilaisuutta hyväkseen; marssi siskonsa huoneeseen, haki pari kangaskukkaa ja alkoi asettelemaan hiuksiin ja mekkoon.
 Minä ojentamaan: "Hei, et sä voi toisen tavaroita kössiä!!!"

"En mä kössikkään, mä LAINAAN!", totesi hän.

Olenkohan mä unohtanut kertoa, että lainaamiseen pyydetään lupa ja kössiminen on sitten sitä ottamista omin lupinensa? Vai onkohan hän päättänyt unohtaa moiset opetukset siitä "pienestä" erosta??!!

Ja hississähän on ihan pakko edes pikkuisen ilmeillä peilikuvalleen...

7 kommenttia:

  1. Aah, kuulostaa kovin tutulta :D
    Sitten silmät kirkkaina ihmetellään, "mitä mä muka oon tehny!?", ainakin meillä.

    VastaaPoista
  2. ...mutta sopii kyllä tosi nätisti vaaleita hiuksia ja ruskettunutta iho vasten tuo keltainen kukka :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos näistä kevennyksistä.
    Kuvaa eloa 10v.9v ja 8v sisaruksien maailmassa, sellaisen kaartin kanssa täällä on samoja tempauksia.

    SOKRUTIN SOKERIHELMI- blogista

    VastaaPoista
  4. Ihana kuva!!!Hupaisa juttu! Hauskaa viikonloppua! toivottaa romulyyli-riitta.

    VastaaPoista
  5. Heh, oma apu paras apu! :-D

    Ja tuli mulle samalla uusi termi - kössiä. Vaikka olenkin pääkaupunkiseudulla lapsuuteni ja nuoruusiän asunut, niin en ole koskaan ennen kuullut! Pöllimisestä meillä päin puhuttiin.

    VastaaPoista
  6. Satu: :)
    Niinhän ne on teidänkin ihanuudet

    Johanna: Meillä asuu pari hämärää tyyppiä, Enminä ja Jokumuu. Tekevät meillä kaikenlaisia töllöntöitä ;)

    Peppi: Arvaas minkä värinen on omakin kukka... Keltainen!

    Sokrutin: Juu, elämä on välillä kivaa, välillä...no, tiedäthän sä!

    Riitta-Sinikka: :)
    Samoin sinulle.

    Jassu: Tämä osaa kyllä sen!

    Töissä kerran puhuttiin just tosta. Ne joilla oli koululaisia kotona, tiesivät kössimisen muut pöllimisen. Niin se puhekieli muuttuu.

    VastaaPoista