keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Magneetti


Mitään en pelkää, paitsi kahta asiaa.
Korkeita paikkoja ja ahtaita paikkoja.

Jokunen vuosi sitten oltiin muksujen kanssa hoplopissa.
Juostiin ja kirmattiin kilpaa, oltiin hippaa. Minäkin laskin perässä ja karkuun monet kerrat putkiliukumäestä.
Sitten yhtäkkiä...En vaan pystynyt menemään mäkeen. En sitten millään.

Nykyään tämä pelko on melkeen kammo.
Jo se riittää, että mies laittaa yöllä sekä kätensä että jalkansa samaan aikaan mun päälle/ympärille.
Herään heti. Paniikissa.
Tuntuu ettei henki kulje, keuhkot rutistuu kasaan, ahdistaa. Oikeasti. 
Hulluna rimpuilen ja tönin miestä kauemmas.
Tuttua ja turvallista miestä, omassa sängyssä.
 Heti helpottaa kun jommankumman raajansa ymmärtää nostaa pois.

Kaikki hissiä pienemmät tilat on...no huh!!
Itseasiassa pieni hissi on jo HUH!

Huomena mulla on magneettitutkimus. Pään magneettitutkimus. Siinä putkessa.

Voin kertoa että pelottaa ihan saamaristi!!!!

13 kommenttia:

  1. Hmm. Sinun kannattaa kyllä pyytää etukäteen lääkitys. Olethan puhunut tästä asiasta etukäteen tutkimukseen lähettäneen lääkärin kanssa?

    Anteeksi jos puhun liian suoraan mutta olen ollut itse tutkimuksessa ja ystäväni jota ei sinänsä ahtaat paikat ahista. Enkä nyt siksi viitsi kaunistella tätä vaan tälläinen ralistisempi näkökanta. Se tutkimus kyllä ahisti ystävääni todella paljon ja oli lähellä ettei jouduttu keskeyttämään, juuri sen putken "ahtauden" takia. Itse en ole moksiskaan ahtaista paikoista mutta tunnustan, jopa minulle tuli pieni ahdistus päälle, kunnes nukahdin. Onneksi olen aina väsynyt ja omaan kyvyn nukahtaa minne vain ;)

    Mutta suosittelen että otat asian puheeksi ennen tutkimusta ...ja tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. No toivottavasti olet pyytänyt pienen, pienen pillerin... auttaa kummasti!
    MUlle on kanssa joitain vuosia sitten tullut jostain kumman syystä korkean- ja ahtaanpaikan kammo, syytä en tiedä.
    Hissiä en käytä, jos ei ihan pakko ja silloinkin mieluummin jään pois. Mihinkään putkeen tai laatikkoon ei mua saa. Jopa liukuportaat, varsinkin sellaiset pitkät, jossa et näe toista päätä... ihan hirveetä - tuntuu et taju lähtee :(

    Mä otan (viime kertaa lukuunottamatta, mikä muuten oli hirveetä) aina pillerin ennen mangneettikuvaa... niissä kun oon saanut parin viime vuoden aikana käydä ahkerasti!

    Toivottavasti kuvaus menee hyvin!!!

    VastaaPoista
  3. Laita heti silmät kiinni kun putki alkaa liukua taaksepäin, äläkä avaa niitä yhtään ennenkuin kuvaus loppuu. Jos on vaan pään alueen kuvaus menee se suhteellisen nopeasti.

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä! Kannattaa varmasti pyytää kunnon lääkkeet ennen tutkimusta.
    Itselleni on alkanut kehittyä myös ahtaanpaikankammo, toistaiseksi ei mitkään hissit tms. ahdista, mutta sellaiset missä oikeasti on ahdasta kääntyä tai joutuisi pujottautumaan... uh, puistattaa jo ajatuskin.

    VastaaPoista
  5. Sulle olis muuten haaste, käyppä kurkkaamassa :D

    VastaaPoista
  6. Mulla jouduttiin keskeyttää koko kuvaus , kun olin saanu itteni kerättyä alotettiin alusta, olivat todella ymmärtäväisiä ja ihania hoitajia.
    Tokalla yrityksellä homma onnistu mut silmät pidin tiukkaan kiinni.
    Lykkyä sulle.

    VastaaPoista
  7. Mä pelkään myös ahtaita paikkoja, korkeita paikkoja, pimeitä paikkoja ja ties mitä. Pelkään että hukun tai tukehdun.
    Kannattaa reippaasti kertoa vaan että ahdistaa ja pelottaa, niin osaavat tarvittaessa lääkitä ja auttaa

    VastaaPoista
  8. Magneetti tehty!!!

    Soitin etukäteen ja varmistin että saan rauhoittavan.

    Pistin silmät kiinni heti kun asetuin lavitsalle, aukaisin ne vasta kun olin varmasti putken ulkopuolella.

    Kerran oli pakko painaa hälykelloa. Yhdessä vaiheessa ei (mun mielestä) hirveen pitkään aikaan kuulunut kolinoita ja aloin jo olla ihan varma et hoitajat on häipyny ja jättäneet mut sinne putkeen.

    Henkilökunta oli rauhallista eikä pitäneet mitään kiirettä vaan kaikki hoidettiin ihan mun tahtiin. Kaikki kiitos ja kehut Lohjan magneetin henkilökunnalle. (Helsingissä noin puolen vuoden jono. Ei mun päätä päivystyksessä tarvinnut kuvata mutta mahdollisimman pian kuitenkin, siksi Lohjalle)

    Tutkimus pelotti, tulokset ei, luottavaisin mielin jään niitä odottelemaan :)

    VastaaPoista