keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Voi mummo!


Kävinpä kirpulla. 
Siinä vieressä pyöri nainen (äiti), rattaissa istui parivuotias pikkulikka.
Tyttö katseli, katseli ja katseli minua, sitten sanoi kirkkaalla äänellä: "MUMMO!"
Äitinsä korjaamaan, että ei sinun mummo vaan jonkun muun varmasti kyllä.

AUTS!!!!

Siis minä, ikäsekseni hyvin säilynyt ja nuorekas keski-ikäinen.
Näytän jonkun nuoren äitihupakon silmissä mummolta.
Luultavasti vielä ryppyiseltä ja kumaralta. 
Toivottavasti sentään ystävälliseltä ja hyväsydämiseltä.

Tää mummo laittaa ainotohvelit sängyn viereen, tekohampaat vesilasiin ja kömpii pehkuihin.
Kuumavesipullo odottaa peiton alla. 

Öitä!

21 kommenttia:

  1. Heh... sattuuhan sitä paremmissakin piireissä ;D

    VastaaPoista
  2. Ja muista laittaa jalkaan ne mun tuomat MUMMOKALSARIT! (miksi niistä ei oo kuvaa???). Et sä oo mikään mummo, tosin pidän sua hieman K:n varamummona mut NUOREKKAANA sellaisena! Kai sä sanoit, et excuse moi, mun lapsi on tokalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäkin!!! Mä oon kuvitellu, että pidät mua kauan kadoksissa olleena isosiskona etkä minään varaMUMMOna. Alä ihmettele jos ei ovi aukea, kun käytte seuraavan kerran kelloa soittamassa ;)

      Poista
  3. :O) Olen usein itsekin miettinyt miten vanhalta 40+ (omasta mielestä nuorekas) mahtaa näyttää lasten koulukavereiden silmissä. Tässäpä vastaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän lapset sieltä alkupäästä on kieltäny mua menemästä näitten nuorimpien vanhempainiltoihin ja muihin koulurientoihin :D Piloillaan tietty, vaan ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli...

      Poista
  4. Voi eiiiii :D joskus muinoin tädittely tuntui hassulle - tähänkö on tultu! sanoo kans yks 40+

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tädittely on kyllä ja ihan hirveetä, ehkä jopa mielummin mummo.
      Ja mähän oon jo 40+++++++++

      Poista
  5. Mahtavaa :-D Tiiätkö tää oli tän kökköhkön päivän paras, nauratti ihan :-) Mun äiti oli mua vuoden vanhempi tullessaan mummoksi, joten mummoikä se kolkuttelee täälläkin ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun äidillä oli tämän ikäisenä jo 3 lapsenlasta, mun
      aikaansaannoksia :)


      Poista
  6. Voi mummo!
    "Lohdutukseksi" voin kertoa, että tunnen erään, joka on tullut mummoksi alle nelikymppisenä... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mummo tosiaan!

      Ei mulla mitään mummottelua vastaan ole, siinä vaiheessa kun niitä lapsenlapsia on. Ja ihan mieluusti niitä jo voisi olla :)

      Poista
  7. Kamalaa!!!
    Melkein yhtä kamalaa kuin se, että minua on alettu viimeisen vuoden aikana TEITITELLÄ
    kaupoissa.(menen siitä erittäin äkäisen oloiseksi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan kamalaa ;)

      Au, teitittelykin on kyllä paha paha.

      Poista
  8. Fanni kävi 2-vuotiaana suuhygienistin tarkistuksessa isänäitinsä kanssa, mummi oli silloin 45-vuotias ja helposti meni vielä äidistä. Eikä ollut edes suuhygienistille viitsinyt korjata olevansa mummo ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti on kyllä toisinaan vaikea sanoa, onko lapsen kanssa liikenteessä vanhempi vai isovanhempi. Ja vikaankin voi arvaus mennä.

      Poista
  9. Noh, lohdutuksena voin kertoa, että ollessani 25-vuotias sanoi eräs tarhaikäinen minulle näin; "Sinä olet vanha mummo! Sinä olet vanha mummo jolla on kasvot täynnä ryppyjä!". Oli kesä ja kasvoni olivat täynnä pisamia...
    Joten eiköhän tässäkin ollut kyseessä vain joku mielleyhtymä jostain ihan muusta yhdistävästä tekijästä mummon kanssa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan ystävällinen hymy sai tytön erehtymään ;)

      Poista
  10. Hih :) meidän esikko sanoi pienenä kauppajonossa edessä seisseelle hienolle naiselle, jolla oli värjätty tukka, että mee täti parturiin, täti mee parturiin sun pitää mennä....hiukan siinä sitten punotutti.

    VastaaPoista