lauantai 12. syyskuuta 2015

Ihan oma habitare


hyllyssä

peitto

keittiön ikkuna

seinällä

Mulla olisi ollut liput habitareen, mutta pidinkin tänään kotona omat habitaret. Tai ensin oli semmoinen parituntinen siivoa ja järjestä-tapahtuma. Kauheeta mikä määrä pölyä kertyy kun ei pariin viikkoon imuroi!! On ollu kaikenlaista kiirettä... Oikeesti on ollut kaikenlaista laiskuutta ja lorvia. Nyt tuntui että on pakko tarttua toimeen. 7 luokkalainen näytti köksän tehtäväänsä. "Jos joku tulisi siivoamaan meidän kodin, siinä menisi aika kauan. Meidän koti ei ole kaikkein siisteimmästä päästä."  Uuuupssss! No nyt on taas vähän siistimpää. Tekisi mieli lisätä tehtävään, että tilanne taas hallussa :D

Ei tarvitse ihmeesti sisustaa, kun jo tuntuu uudelta ja erilaiselta. Vähän vaihdoin hyllyjen tavaroita ja muutaman kortin ja naamarin teippailin seinään ja kirjahyllyyn. Muutamaa kalustetta väänsin ja käänsin, mutta vielä jäi entisille paikoilleen. Ensin pitää laittaa muutama ylimääräinen tavara kiertoon, niin sitten mahtuu paremmin vaihtamaan huonekalujen paikkoja. 

Olisi ollut ihana ulkoiluilma, mutta tää päivä meni nyt näin. Huomena meinasin mennä katsomaan näitä valokuvia. Voivat tehdä vaikutuksen, luulen mä.

Mukavaa viikonvaihteen jatkoa. 

18 kommenttia:

  1. Joo näinhän se on, että siivous on melkein paras sisustuskeino, ja edullisin :-) Voi oma koti näyttää ihan tuoreelta ja uudelta kun sen kaapii esiin ryönän alta, ja laittaa vaikka uudet kukat pöydälle! Mun on pakko imuroida joka päivä, en edes uskalla ajatella lopputulosta mikä olisi parin viikon jälkeen kun yhdenkin päivän väliin jättäminen on todettu mahdottomaksi. Ei siis lepopäiviä tiedossa mulle :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi meilläkin oli aika kun oli päivittäin ainakin eteinen ja keittiö imuroitava. Pikkulapset on jo isompia, joten ei enää niin sitä hiekkaa ja murua tule. Kyllä mä oon harjaa ja rikkalapiota käyttäny viimeisten parin viikonkin aikana, ei nyt sentään ihan sontiaisiksi olla ruvettu :)

      On kyllä totta, että kunnolla kun pistää tuulemaan ja siivoaa perusteellisesti, oma tuttu koti näyttää niin paljo viihtyisämmältä.

      Poista
  2. totta! Siivous jos jää vähemmälle,on aika katastroofi :D tai kuten meillä,useamman viikon aikana siivouksen hoitanu joku muu kuin minä,olipa sen näköistä,kun pistin perjantaina tuulemaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei paljon muut siivoile kuin minä. Joskus oikein ärsyttää itseäänkin, kun niin vähän laittaa penskoja hommiin ;)

      Poista
  3. Itse olen oikeasti laiska siivoaja. Tai käytän ne pienet vapaahetket mielummin johonkin muuhun kuin siivoukseen. Pötköttelen paljon mielummin sohvalla. Tai vaikka neulon. Pakon edestä tartun imuriin ja se on vähän paha koiraperheessä... Mutta kieltämättä on aina voittajafiilis kun saa siivottua ja koti näyttää paljonpaljon kivemmalta :) Ihana verho siellä vilahtaa ....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen töissä hirveä siivousnipo, aina märisemässä että paikka kaikelle ja kaikki paikalleen. Olen sanonutkin, että mahtaisivat työkaverit hämmästyä jos kylään kutsuisin :D

      Kiva kuulla sinua!

      Poista
  4. Siivoa ja järjestä-tapahtuman voisi pitää meilläkin. Kaikilla tasoilla on sentin pölykerrokset ja lattioiden villakoirista saa kohta muutaman kilon lankaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muksuilla oli pienempänä koiran karvoista tehdystä langasta lapaset. Tuliskohan pölyvillakoirankarvalangasta yhtä hienot :D

      Poista
  5. Ai että mä repesin tosta köksän tehtävästä... Meidän lapsilla on ollut tapana kylässä kommentoida siisteystasosta. Se se vasta on juhlaa... Viimeksi poika sanoi kaverinsa aikana mulle, että kaverin kotona näyttää siltä kuin ne ois muuttamassa, vaikka eivä ees oo ja homekin siellä haisee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä muakin sitten hetken päästä nauratti. Kotona kestän jonkinasteista sekasortoa, pääasia on ettei likaista ole. Lika ja sotku on kaks ihan eri asiaa! Välillä kyllä ottaa sotkukin hermoon. Tai oikeastaan ottaa hermoon kun on niin paljon kamaa ja se tuo mukanaan sitä kaaoksen tuntua. Pikkuhiljaa turhasta eroon, tän syksyn tavoite.

      Poista
  6. Aivan paras Habitare, jestas siellä on paljon kaikkea ihanaa minun makuun. Roope pankki löytyykin, mutta hieman olen kade tuosta Teletappi naamarista, se on hieno! No mutta minulla on Teletappien imuri nuu nuu, joksi lapsenikin aina minua kutsuvat. Hih.

    Kivaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen vähän kuin huomaamattani tässä vuosien varrella ruvennut keräilemään säästöpussuja, Roopejakin on meillä useampi kappale. Kolikoita niihin ei kyllä laiteta, kunhan siellä täällä koristeina ja mielenpiristyksenä istuvat.

      Poista
  7. Meillä näyttää, ettei riitä edes kerran viikkoon siivoaminen. En silti aio ruveta pölypalleroiden kanssa taistelemaan. Olkoot!

    Kauniita yksityiskohtia. Mustakissainen kortti on hieno. Enkä arvannutkaan, että Aarikan purkki voisi näyttää noin hienolta possupankin kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei meilläkään ihan siivoamatta passaa olla, vähän kun harjaa ja rikkalapiota käyttää niin hyvä on. Tosin jossain vaiheessa se on aina annettava periksi ja kaivettava imuri kaapista. Inhottavaa hommaa imurointi on, vaan kyllähän sitä sitten tykkää kun ei hiekanjyvät varpaiden välissä hierrä.

      Poista
  8. Löysin tänne mutkien kautta ja mitä täältä löytykään, toinen toistaan ihanampia kuvia, tosi kauniita! :) Jään seurailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa! Mut saa aina "puolelleen" ja iloiseksi kuviain kehumalla :D

      Poista
  9. kiitos, tässä oli Habitaren antia riittävästi mulle. Se anti kun kyllä kiinnostaa, mutta ajatuskin messuruuhkista estää aina lähdön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet messut ja tapahtumat jää väliin koska väkijoukko! Huh huh, ei oo mun vahvin puoli kuljeskella ja jonotella väkijoukossa.

      Poista