tiistai 3. marraskuuta 2015

3/30; On työpäiviä ja t-y-ö-päiviä

Ole ystävällinen

Iltataivas

Joskus heikkona hetkenä teippasin työpaikalla pukukaappini oveen tsemmpilauseen itselleni. Tänään on tuota lausetta pitänyt useampaan otteeseen hokea mielessä, to-del-la-kin! 

Joskus sitä jää miettimään, että mitä jos olisikin valinnut toisin. Tekisi jotain sisäsiistiä paperihommaa yksin pienessä toimistohuoneessa. Jos ei huvittaisi nähdä ketään, linnottautuisi huoneeseen suljetun oven taakse. Ei joisi koko päivänä mitään ettei edes vessaan tarvitsisi mennä. Kotoota toisi kylmän lounaan. Ja tietenkin venyttäisi päivää ja lähtisi kotiin vasta kun toimisto olisi varmasti tyhjä. Puhelut kääntäisi naapurihuoneeseen ettei tarvitsisi koko päivänä sanoa sanaakaan.

Olen mä oikein valinnut, sitä saan työkseni tehdä mitä olen pienestä pitäen halunnut tehdä. Välillä vaan sattuu päiviä, että tiimityöskentely tökkii, asiat junnaa paikoillaan, sijaisia ei saada, yksi märisee kaikesta, toinen heittää negatiivista kommenttia, sopimuksia ei noudateta. Kun on nukkunut yönsä huonosti, on oma sietokyky ja ärsyyntymiskynnys tosi matala...

Kun oikein pysähtyy miettimään, niin olihan mulla sitten kuitenkin ihan hyvä työpäivä. Lapset on mukavia, piirrettiin hiilellä ja liiduilla, ulkoiltiin ja nautittiin lämpimästä päivästä, ei vieläkään kurahousurumbaa, lounaaksi ihanaa punajuurisosekeittoa, päikkäreiden aikaan ehti hetkeksi nostaa jalat ylös, hyvä ja asiallinen talopalsu. Eikä kotimatka laskevan auringon alla ollut yhtään hullumpi.

Huomenna taas, hyvillä mielin.

7 kommenttia:

  1. Ilo irti päikkäreistä, niiden antamaa rauhaa ei oo siellä toimistossa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä usein siellä hämärässä nukkarissa hiljaista musiikkia ja muksujen tuhinaa kuunnellessa olen taputtanut itseäni olkapäälle; hyvin tehty ammatinvalinta :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tänään meni taas ihan kevyesti, niin se ihmisen mieli ailahtelee :)

      Poista
  3. Voi että miten tutun kuulosia ajatuksia, mutta eikö oo hyvä et tulee lopulta siihen tulokseen et hyvä sittenki näin? :) Mää oon ollu aiemmin päiväkodissa monta vuotta töissä ja tämä sun kirjotus toi kyllä ikävän tunteen nuihin töihin. :)
    Tsemppiä ja työniloa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se välillä hankalaa, mutta sitten taas toisaalta... Kaikkialla sitä kai on omat huonot puolensa, varmasti on pahempiakin paikkoja kuin meidän. Eikä tuo meidän oikeastaan ole edes paha, kunhan omaa huonoa tuulta kiukuttelin :)

      Poista
  4. ja mä kovasti harkitsen sitä päivähoito-tädiksi ryhtymistä :D kannattaako,nyt ku oon työttömänä ( suurperheen kotiäitinä ) ? :P

    VastaaPoista